Детальний розрахунок економічної моделі Амазон товару
-
Чому потрібно починати з прорахунку економічної моделі?
-
Як рахувати економіку товару?
-
Як знайти середній показник конверсії по ніші?
-
Brand Metrics (Метрика бренду)
-
Що таке ACOS/TACOS?
-
Як конверсія впливає на прибуток?
-
Повернення та інші витрати на продукт
-
Висновок
Disclosure: УВАГА: деякі посилання в цьому блозі є афіліарними, це означає, що якщо ти колись вирішиш купити продукт через них, то мені на рахунок надійде невелика комісія за це, тобі не коштуватиме це дорожче, але в такий спосіб ти зможеш підтримати мій безплатний контент!
Привіт!
Це Вова Евен, селер на Амазон))
Як зрозуміти, чи буде твій Амазон товар прибутковим?
Які має фінансові показники?
Щоб прорахувати цей момент, існує спеціальний розрахунок економічної моделі товару.
Сьогодні ми з хлопцями з Unitix покажемо тобі як порахувати цю модель.
Цей блог пост, частина нашого майстер класу з реклами на Амазон.
Чому потрібно починати з прорахунку економічної моделі?
Як поділився Олексій Ткач у відео, тільки за цей рік було кілька кейсів, коли бізнес закривався, тільки через неправильні розрахунки.
Наприклад, селер не включив у свої розрахунки витрати на Амазон РРС рекламу або на маркетинг.
Через це селер виходить із Амазона і там уже нічого не вдієш.
Як рахувати економіку товару?
Алекс поділився, як у його агенції рахують економіку товару.
Вони роблять прогноз, це не 100% інформація.
Чому?Не всі дані, які ти використовуватимеш, будуть правдивими.
Але як показує практика, якщо за таблицею економіка товару не працює, то навряд чи щось із цим товаром вийде у житті.
До речі, ось безкоштовна таблиця для розрахунку економічної моделі товару.
Почнемо з нижньої таблиці.
Перше, що ми заповнюємо, це середня конверсія по ніші та середня СРС.
Це можуть бути приблизні дані.
Якщо це можна дізнатися від знайомих чи якась інсайдерська інформація, то буде дуже круто.
Якщо ти знаєш тули для отримання цієї інформації, то теж круто!
Але врахуй, якщо твій продукт тільки на етапі запуску або тільки зайшов у нішу, ці показники можуть бути вищими.
Ти можеш спробувати пошукати цю інформацію через Хеліум 10.
Далі заповнюй інформацію про вартість продукту у виробництві, комісії Амазону, вартість виконання та зберігання.
Тепер давай подивимося на таблицю.
Нам потрібно заповнити співвідношення органіки та рекламних продажів.
Ти можеш розкласти цю модель за часом.
Наприклад, цього місяця співвідношення органіки та рекламних продажів 10%, потім 20% і.т.д.
У цій моделі у нас є minimum sales (мінімальний продаж) і target sales (таргетований продаж).
Ти можеш зробити три моделі, наприклад мінімальна, оптимістична, цільова.
Загалом, крути як тобі треба!
Таким чином, ми можемо отримати скільки рекламних продажів у нас буде, скільки у нас буде загальних продажів і дані про ТАКОС/АКОС.
Якщо ми поміняємо загальні продажі зі 100 на 200, то у нас поміняються всі дані.
Зараз ця таблиця перероблена під замовлення, але так само ти можеш переробити її на ТАКОС, профіт і.т.д.
Ця таблиця буде дуже корисною для тебе на старті, тому що за її допомогою, ти зможеш зрозуміти, чи є прибуток з цим продуктом.
Як знайти середній показник конверсії по ніші?
Якщо ми говоримо про СРС, то тут дані можна знайти через Хеліум 10 або Jungle Scout.
А що робити з конверсією?
Тут є два шляхи:
Brand Metrics (Метрика бренду)
У рекламному кабінеті є така штука як Insights and Planning, в ньому ти знайдеш Brand Metrics.
Через розділ категорії ти можеш знайти дані.
Але там будуть дані лише за твоїми категоріями, в яких ти вже продаєш.
Якщо продукт ще не працює на Амазоні, можна юзати прогу ASIN Stat.
Він не безкоштовний, але дуже корисний тул.
Він отримує дані на основі бренду аналітики й виводить їх на основі своїх алгоритмів.
Але Ростислав рекомендує поюзати його трішки, щоб зрозуміти, як він працює.
Що таке ACOS/TACOS?
Якщо ти працюєш із рекламою, 100% чув про ТАКОС/АКОС.
Це ключові метрики у Амазоні.
ACOS = витрати на рекламу / рекламні продажі * 100%.
TACOS = загальні продажі / витрати на рекламу * 100%.
Тобто чим нижче АКОС, тим краще.
ТАКОС показує загальну ефективність продукту.
Наприклад, якщо твоя маржа становить 30% і ТАКОС у тебе виходить 30%, то продукт беззбитковий.
Ще такий АКОС називають break-even ACOS.
Якщо маржа 30%, а ТАКОС 40%, то продукт іде в мінус.
Як конверсія впливає на прибуток?
У таблиці ми вказали відсоток конверсії 16%.
Якщо у тебе новий продукт, таких цифр не буде (швидше за все).
Але якщо ми знизимо це число, то в таблиці буде видно, що ми втратимо профіт.
Таким чином ти можеш змінювати дані та розуміти, за яких показників ми можемо вийти у профіт або хоча б у 0.
Ці дані покажуть тобі пріоритети.
Наприклад, може, тобі не потрібно гнати трафік на лістинг, а варто зробити якісні фото, тайтл, опис.
Повернення та інші витрати на продукт
У цій таблиці не все супер точно, тобі потрібно додатково включити витрати на повернення та інші моменти, які не враховуються в таблиці.
Ці повернення ти можеш подивитися в Seller Central.
Відсоток повернень зазвичай відрізняється за категоріями.
Тобто у категорії одягу буде більше повернень, ніж у інструментах.
Це також треба враховувати.
До категорії інших витрат можна закласти РРС агенцію, менеджера тощо.
Всі інші метрики у таблиці прості та базові, у них нічого складного немає.
Якщо ти не знаєш, як порахувати комісії Амазона, то є кілька варіантів.
Це безкоштовний калькулятор від Амазона, де ти можеш взяти розміри свого продукту та на їх основі порахувати все.
Або можна взяти АСИН твого конкурента та вставити його.
Це калькулятор від Хеліум 10, який теж може показати тобі комісії за товар!
Дуже крута та корисна штука.
Висновок
Дякую хлопцям з Unitix за цю таблицю, вона реально допомагає порахувати економіку товару.
Юзай!
Сподіваюся, було корисно))
Не забувай про нашу знижку, вона допоможе круто заощадити.
Це все!
Дякую, що залетів до нас.
П.С. - А ось огляд сервісів Unitix.
-
Чому потрібно починати з прорахунку економічної моделі?
-
Як рахувати економіку товару?
-
Як знайти середній показник конверсії по ніші?
-
Brand Metrics (Метрика бренду)
-
Що таке ACOS/TACOS?
-
Як конверсія впливає на прибуток?
-
Повернення та інші витрати на продукт
-
Висновок
Disclosure: УВАГА: деякі посилання в цьому блозі є афіліарними, це означає, що якщо ти колись вирішиш купити продукт через них, то мені на рахунок надійде невелика комісія за це, тобі не коштуватиме це дорожче, але в такий спосіб ти зможеш підтримати мій безплатний контент!