Як Знайти І Обрати Прибуткову Нішу Для Створення Книжкового Бізнесу Amazon KDP - Поради Наприкінці Року

Vova Even Dec 21, 2024
5 People Read
amazon kdp пошук ніші
Table of Contents
  1. Аналіз ринку та тенденцій
  2. Нішеві жанри
  3. Тенденція до більш високого та якісного контенту
  4. Орієнтація на читача
  5. Якщо продаж не йде
  6. Publisher Rocker – та аналітика продажів книг
  7. Про продаж у товарному бізнесі
  8. Попит на різдвяні книги
  9. Мінімальний бюджет
  10. Аналіз має бути з усіх боків
  11. Прогнози на Q4
  12. Враховуй глобальні теми
  13. Зростання продажів у Хелловін
  14. Рекомендації від Даші
  15. Чи можна продавати продукти без реклами
  16. Висновок

Disclosure: УВАГА: деякі посилання в цьому блозі є афіліарними, це означає, що якщо ти колись вирішиш купити продукт через них, то мені на рахунок надійде невелика комісія за це, тобі не коштуватиме це дорожче, але в такий спосіб ти зможеш підтримати мій безплатний контент! 

Привіт! Це Амазон Селлер Вова Евен! 

Сьогодні ми маємо круту тему, яку ми ніколи не обговорювали в блозі.

Книжковий бізнес (KDP), а саме те, як підготуватися до сезону Q4, та пошук прибуткових ніш у Amazon KDP.

Q4 це останній квартал року, а саме жовтень, листопад, грудень.

Це найгарячіший сезон для Амазона, якраз приходить час подарунків, Різдва, День Подяки. 

Усі біжать на Амазон купувати подарунки своїм друзям та близьким, у тому числі й книжки!

Для цього блогу я запросив Дашу, вона досвідчений селер у сфері книг)).

Я залишу Ютуб канал Даші і ТГ групупро книжковий бізнес, і також сайт Даши про Amazon KDP.

Поїхали!

Аналіз ринку та тенденцій

Перше з чого ми починаємо, це аналіз ринку та ніші.

Перед тим, як писати книги перед сезоном, потрібно проаналізувати, а що взагалі буде цікаво читачам.

Необов'язково юзати якісь проги, потрібно просто самостійно посидіти та подумати логічно.

Нішеві жанри

Перше, де бачимо зростання, це нішеві жанри.

Це стосується не лише книг, а й усього.

Наприклад, зараз іде пріоритет для нішевих блогерів.

Так само в бізнесі, бізнесі B2B або B2C йде пріоритет нішевим продуктам.

У книгах та сама історія, якщо ти пишеш книги на тему мотивації, то варто заглибитись в одну тему.

Наприклад, книги на тему мотивації для самооцінки.

Такі книги будуть цікавішими для покупця.

Тенденція до більш високого та якісного контенту

Ця тенденція була ще давно і всі покупці хочуть мати якісний продукт, але зараз це питання стало гострішим.

У лютому ми мали БУМ нейромереж.

Написання тексту з ШІ займає 10 хвилин.

Якщо аналізувати, виправляти, додавати свої фішки, можна отримати дуже якісний текст.

Читачі цінуватимуть книги із ретельно опрацьованим сюжетом.

Навіть якщо ти пишеш книгу з рецептами (cookbook), пиши її з якісними рецептами.

Якщо ти пишеш романи, то роби персонажів більш реалістичними.

Шаблони для книг, які були кілька років тому, вже не актуальні через нові технології.

Тому ретельно працюй над текстом, персонажами, хронологією.

Через це покупці, читачі стають все більш вимогливими.

Чому?

Все просто: конкуренція.

Вибір авторів та книг дуже зріс і покупці обирають найкращі варіанти.

Це, так само як і в товарному бізнесі.

Орієнтація на читача

Щоб стати успішним, тобі потрібно робити бізнес для людей.

Чому? Тому що ти не покупець, а продавець.

Якщо ти робитимеш продукт для них, то вони купуватимуть його.

Пиши книги на ті теми, що хочуть почути люди.

Якщо продаж не йде

Даша поділилася, що їй часто пишуть, що продажі не йдуть.

Коли вона запитує про search volume (кількість пошуків), їй говорять 450, 500, 650 тощо.

З такою кількістю пошуків неможливо робити багато продажів.

Найімовірніше, у тебе буде багато конкурентів.

Якщо книжка нецікава, то й покупців не буде.

Щоб твоя книга була цікавою, запит має починатися як мінімум від 2000 в рік.

Орієнтуйся на те, що хочуть прочитати люди.

Цікаві ніші для книг у 2024 році

Даша поділилася, що за її спостереженнями у 2024 році будуть цікаві книги на такі теми:

  1. нон-фікшен

  2. фікшен

  3. дитячі книги

Найлегше починати з нон-фікшен літератури.

Це книжки на тему особистого зростання, розвитку тощо.

Пік розвитку такої тематики розпочався з 2000 років, і після 2020 року він злетів ще більше.

На це вплинув ковід, війни, кризи тощо.

Чому?

Це література, яка спрямована на вирішення якоїсь конкретної проблеми.

Їх заголовок може мати гарне SЕО (search engine optimization - оптимізація сторінки під пошуковик).

Тобто він включатиме ключові слова.

Це у багато разів збільшує шанси на органічну видачу та генерацію на першій сторінці.

А без першої сторінки ти не зможеш отримувати хороший продаж.

За статистикою, 70% людей купують із першої сторінки.

І зважай, що ми пишемо на ринок США, а американці завжди дуже лояльні до таких тем.

До таких тем ще належать книги з фінансової грамотності.

Знову до цього призвели кризи, війни тощо.

Писати такі книги варто, якщо ти профі у цьому.

ШІ не напише за тебе їх.

У загальних рамках це можливо, але якщо прямо заглиблюватися, то ні, це нереально.

Даша виділяє ще одну тему в цій ніші, це екологічність та усвідомленість.

Здоровий спосіб життя, веганство, екологія, це ті теми, які набирають популярності стабільно.

І книги рецептів, зараз вони знову набирають популярності)) 

Якщо ти готовий писати про це, це буде цінна інформація!

Publisher Rocker – та аналітика продажів книг

Для книжкового бізнесу є 2 основні проги: 

  1. Publisher Rocker

  2. Helium 10

Даша використовує Publisher Rocker якщо ти більше любиш Хеліум 10, то не біда.

До речі, ось безкоштовний аккаунт та найкращі знижки на Хеліум 10.

А ось повний огляд інструментів Helium 10.

Ок, давай розберемося із трендами.

Заходь у категорії і пишемо motivational (мотивації).

Далі ми натискаємо Insights та отримуємо повну аналітику.

Тут ми можемо проаналізувати тренд за 12 місяців.

Наприклад, січень був найпіковішим.

Було більше 9к продаж, це дуже багато.

І як ми бачимо, щомісяця + 10 продажів.

Це ми говорили про категорію Business & Money.

А якщо ми візьмемо категорію Self-Help Motivational, то тут ситуація трохи складніша.

Це нормальна ситуація в Амазоні, коли одне слово у кількох категоріях.

У цьому випадку тобі потрібно проаналізувати всі категорії зі словом motivational.

Отже, наша категорія.

Тут у нас аналітика трохи інша.

Ми бачимо, що тут на 101 продаж менше, ніж минулого місяця.

Але в січні було найбільше продажів, 11к.

Це свідчить, що ніша дуже конкурентна, але при цьому профітна.

Ось, наприклад, інша категорія, де на 10 продажів більше.

Про продаж у товарному бізнесі

На мій досвід, самий пік відбувається в грудні.

Звичайно, січень норм сезон, тому що багато покупців отримують гіфт картки (подарункові сертифікати) після свят і купують різні штуки.

Але ми продаємо в ніші барбекю й у нас теж є певна специфіка, адже наш товар є максимально актуальним у період пікніків, кінець весни, літо.

Тут ще залежить від сезонності, є товари, які максимально актуальні у лютому чи восени.

Тому потрібно все аналізувати індивідуально.

Наші товари продаються в Канаді і якщо в США йде зростання, то в Канаді можуть падати продажі)). Різне буває.

Книги в сезон Q4 актуальні, оскільки багато хто йде на канікули й читає у вільний час.

Але якщо ти хочеш написати книгу саме на цей сезон, то вивчи інтерес покупців заздалегідь, тому що не всі книги актуальні в цей час.

Попит на різдвяні книги

За результатами пошуків Даші, найактивніший попит книг у сезон Q4 відбувається у тематиці Хелловін! 

Так-так.

Тема Різдва теж дуже актуальна цілий рік, але самий пік відбувається для Хеллоуїна)))

Звичайно, попит на книги про Різдво буде нижчим у липні, ніж у грудні, але він все одно буде.

І плюс ніші Різдва, це відсутність різкого спаду та зростання продукту

Тепер давай подивимося на нішу Business & Money – Management Leadership – Motivational та дізнаємося, чи є зростання у цій ніші.

Тут у нас +52 продажі.

І найактивніше зростання йде в січні, 8к продаж!!

Якщо брати інші місяці, то це 5к продаж, це хороші результати для книг.

Є ще одна категорія, Books - Money & Business, так ось в ній зараз максимально впали продажі, але вона все ще актуальна.

Тут у нас йде різкий спад, аж на 778 продажів менше, але за січень 19 продажів!

Чому так відбувається?

Можливо, попит на цю нішу є, але все складно з авторами та якістю книг.

У цій ніші є усталені автори, наприклад Роберт Кійосакі.

Але цим книгам вже по 20 років вони актуальні, але ринку хочеться чогось більш сучасного.

Це твій шанс запустити якісний продукт, якщо ти спец у цій ніші))


Це дуже характерна ніша для книжкового бізнесу у сфері Амазон.

Якщо ти фахівець у чомусь, то люди це оцінять.

Не соромся ділитися і розповідати про свій досвід, але врахуй що конкуренція на Амазоні скажена))

Мінімальний бюджет

Яка б не була якісна книга на Амазоні, якщо в тебе немає 2-3 до запуску, то на тебе чекає провал.

Щоб запустити книгу, мало просто її написати.

Як і будь-який товар, вона вимагає реклами, розкручування, бренду тощо.

Амазон не шукатиме для тебе покупців, ти маєш це робити.

Дуже значна частина грошей йде рекламу.

Щоб Амазон давав тобі покупців, треба йому за це сплатити.

Пам'ятаєш, ми говорили про актуальність теми про еко, здоровий спосіб життя, веганство тощо.

Ось статистика з Vegetarian & Vegan.

За розрахунками Даші, ти можеш із кожної книги в цій тематиці заробляти 2000 $, це навіть не в сезон.

Варто писати книги на тему нішевих запитів у різних нішах.

Тепер давай подивимося статистику в категорії книг рецептів з веганства.

Але є один важливий момент у цих категоріях досить багато видавців, а це означає, що велика конкуренція.

Зараз немає такого, що ти зайшов на один ринок, і весь прибуток йде до тебе.

Ринок зростає, конкуренція зростає, як і всюди))

Тепер розглянемо нішу Environment & Ecology.

Тут ми бачимо невеликий спад -16 продажів, але це не важлива штука.

Подивися, яке зростання було в липні))

Ніша дуже мінлива та впливає від світових новин.

Варто заглибитись у це.

Не варто заглиблюватися лише у дані проги.

Потрібно сісти і самостійно поколупатися))

Але цікавий факт у цій ніші 80% видавництв.

Раніше ми мали відсотків 90%.

Аналіз має бути з усіх боків

Аналізуй ринок з усіх боків, дивися на ринок, видавництва, конкурентів та BSR. 

Якщо ми говоримо про Фікшин літературу, то йде попит на фентезі.

Навіть якщо ти зараз зайдеш на Нетфлікс, побачиш, що це найпопулярніша категорія фільмів.

Штучний Інтелект, роботи, майбутнє і т.д., це найпопулярніша категорія.

Наприклад, у лютому у нас з'явився ШІ і всі новини говорять лише про нього.

Подивися, як це відображається на Амазоні.


Сплеск просто нереальний))

Це категорія книг для підлітків та молодих людей, тепер давай подивимося про дітей.

Тут у нас пік у жовтні, можливо через те, що йде Хелловін.

Це дуже велике свято в США, яке дуже популярне серед дітей.

У нас -17 продажів щомісяця, але це не страшна цифра))

Давай тепер подивимось у нішу книжок про стосунки.

Це досить популярна категорія та пік приходить у 4 кварталі.

Це не просто книги із серії романів, а більше про психологію та про побудову стосунків з людьми.

Тобто це не художня історія, а більше про психологію.

Але будь уважний, є така ніша як психологічні трилери і вона ставитиметься до категорії художньої літератури, а не психологічної.

Прогнози на Q4

Якщо говорити про 4 квартал та прогнози на нього, то врахуй сезонні інтереси.

Ми говорили про Хелловін, значить все що ти можеш написати про Хелловін підірве твої продажі.

Але тут треба бути уважним, Хелловін у нас у жовтні, з вересня стартуватимуть продажі.

Не потрібно запускати товар у сезон.

Якщо пік продажів у жовтні, у серпні потрібно запускати рекламу.

Це потрібно для того, щоб продукт з'являвся перед очима покупців, щоб ти зібрав ключі й ми змогли її оптимізувати.

Не варто починати її писати у пік сезону.

Ти просто зіллєш гроші.

Даша поділилася історією, коли вона знайшла профітну нішу і доки вона почала писати книгу, ринок змінився кілька разів.

За цей час зайшли конкуренти та ситуація змінилася.

Враховуй глобальні теми

Наприклад, ти можеш видавати книги в корпорації з письменниками, журналістами тощо, але тут вивчи момент інтелектуальної власності.

Особливо якщо ти юзаєш імена популярних людей.

Даша радить завжди писати на підтримку та впізнавати, бо навіть у правилах Амазона ти не завжди можеш знайти відповідь на своє запитання.

Зростання продажів у Хелловін

Ось як зростають продажі в Хелловін.

Тут у нас 12к продажів, далі це менше ніж 1000 продажів на місяць.

Або ось статистика щодо Різдва.

Пік продажів іде на листопад, якщо хочеш писати на цю тематику, то стартувати варто у серпні-вересні.

Рекомендації від Даші

Подумай про якість своєї книги. 

У 4 кварталі можна отримати величезну кількість відгуків, тому що продажі круто йдуть.

Тому зроби книгу реально якісною і якщо в тебе вже є негативні відгуки, то намагайся перекривати їх.

Якщо книга буде поганою, її просто закидають негативними відгуками.

Подумай про лістинг.

Є загальні ключові слова, які працюють постійно, але бувають сезонні ключі, які працюють тільки зараз і цього сезону.

Їх можна знайти через Publisher Rocket та Helium 10.

Рекламуватися за потужними ключовими запитами складно та дорого. 

А+ Контент. Це дуже важлива штука, адже він робить лістинг цікавим та привабливим.

Чи можна продавати продукти без реклами

Даша поділилася, що продавати продукти без Амазон реклами PPC неможливо.

На мій досвід, я продаю більшість продуктів з рекламою.

Але є дуже мала кількість товарів, які отримують трафік від інших товарів.

Або нові ніші також можуть працювати без реклами.

Але це більше виняток, ніж правило.

Нам потрібна реклама, щоб її покращувати та здешевлювати.

Даша поділилася, що в серпні вони вирішили не підіймати вартість біда і злетіли з топів.

І щотижня у їхній ніші з'являється новий конкурент.

Це Амазон))

Боротьба триває щодня і це нормально, особливо перед гарячим сезоном.

Якщо говорити про рекламу, Даша рекомендує перед запуском товару мати три стратегії як мінімум.

Особливо, якщо ти не маєш бюджету.

На думку Даші, якщо ти запускаєш бізнес у Q4, варто мати запас щонайменше 5к$, щоб щось заробити.

Тож якщо в тебе не пішла перша стратегія, ти завжди можеш юзати другу.

Пропрацюй негативи, тобто негативні ключові слова. Даша поділилася, що коли погано опрацьовані негативи, у неї АКОС не може бути меншою за 30%.

Тому що ці непотрібні кліки тільки роблять гірше. Наприклад, ти можеш ці ключі знайти в Хеліумі.

Запуск рекламних компаній заздалегідь.

Це потрібне для розуміння інтересів твого покупця.

Якщо раніше Даша аналізувала рекламу раз на тиждень, то зараз вона аналізує рекламу щоранку та кожного вечора.

Якщо ввечері БСР був 30 000, після аналізу реклами на ранок він 10 000.

Чому?

Грамотна реклама

Висновок

Що ж, це все сьогодні! Сподіваюся, тобі було корисно!

Незабаром будуть ще пости про Amazon KDP.

Залишаю групу Даші у ТГ, її канал на Ютубі, а також її сайт про Amazon KDP.

Дякую, що був з нами!

Бувай))

Table of Contents
  1. Аналіз ринку та тенденцій
  2. Нішеві жанри
  3. Тенденція до більш високого та якісного контенту
  4. Орієнтація на читача
  5. Якщо продаж не йде
  6. Publisher Rocker – та аналітика продажів книг
  7. Про продаж у товарному бізнесі
  8. Попит на різдвяні книги
  9. Мінімальний бюджет
  10. Аналіз має бути з усіх боків
  11. Прогнози на Q4
  12. Враховуй глобальні теми
  13. Зростання продажів у Хелловін
  14. Рекомендації від Даші
  15. Чи можна продавати продукти без реклами
  16. Висновок

Disclosure:  УВАГА: деякі посилання в цьому блозі є афіліарними, це означає, що якщо ти колись вирішиш купити продукт через них, то мені на рахунок надійде невелика комісія за це, тобі не коштуватиме це дорожче, але в такий спосіб ти зможеш підтримати мій безплатний контент!